Grappigste Nederlandstalige strips aller tijden

Naar het schijnt klink ik niet altijd even gelukkig op mijn blog. Maar ik lach ook veel.

Bij dezen. Strips die me laten schateren met 50 jaar garantie, mijn kinderen vreemd doen opkijken en mijn vrouw laten vragen wat ik aan het lezen ben.

3. Bijna alles van – Jeroom 
Liefst het flauwste en foutste. Hier is vooral iets mis met de maker. Dus schaamteloos lachen is de boodschap.

2. Boerke – Pieter de Poortere
Over een stille, simpele landbouwer en zijn beste bedoelingen. En backfiren dat dat doet in onze wrede wereld. Gieren, hoor.

1. Heinz – René Windig en Eddie de Jong
Als u hiermee lacht, is er vooral iets mis met u. Maar met steeds weer dezelfde comics strijk liggen is de moeite.

Heinz de kat probeert zich overeind te houden in een wereld die voornamelijk bestaat uit idioten en regeltjes. Tijd om wat socialer te worden, beste lezer. Als de anderen een beetje mee willen, tenminste.

Eervolle vermelding
Fokke en sukke – Reid, Geleijnse & Van Tol

About this entry